فیش حقوقی بازنشستگان + {دریافت و مشاهده} | طلوع پدیده
نوشته شده توسط : سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده

فیش حقوقی بازنشستگان یکی از مواردی است که تمامی عزیزان بازنشسته باید از آن مطلع باشند. فیش حقوقی بازنشستگان یکی از مواردی است که بیشتر بازنشستگان دریافت می‌کنند ولی ممکن است به دلیل عدم آگاهی، از اهمیت آن بی‌خبر باشند.

تمامی افرادی که به هر نحوی طبق قوانین کار مشغول به فعالیتی در هرگونه واحد دولتی و یا خصوصی باشند پس از گذشت چند سال از خدمت خود بازنشسته میشوند و از آن پس مبلغی تحت عنوان حقوق بازنشستگی دریافت میکنند. فیش حقوقی به خلاصه صورت وضعیت پرداختی این عزیزان که شامل ریز دریافتی،

در این مقاله، ما سعی خواهیم کرد تا به شما توضیح دهیم که فیش حقوقی بازنشستگان چیست و چگونه می‌توانید از آن استفاده کنید.

مفهوم فیش حقوقی بازنشستگان

فیش حقوقی بازنشستگان یکی از مزایایی است که بازنشستگان دریافت می‌کنند. این فیش یک سند است که شامل جزئیات حقوق و مزایایی است که بازنشستگان دریافت می‌کنند. این میزان حقوق و مزایا به تفکیکی در فیش حقوقی بازنشستگان نمایش داده می‌شود و از آن برای انجام محاسبات مالی استفاده می‌شود. به عبارت دیگر، حکم حقوقی بازنشستگان به بازنشستگان کمک می‌کند تا محاسبات مالی خود را تحت نظر داشته باشند و برنامه‌ریزی بهتری برای آینده خود در نظر بگیرند.

 
تفاوت مخارج سرمایه ای و مخارج جاری چیست؟ برای آشنایی با این مفهوم روی لینک آبی رنگ کلیک نمایید.

مزایای فیش حقوقی بازنشستگان

فیش حقوقی بازنشستگان میتواند به صورت یک برگه فیزیکی و یا یک صفحه اینترنتی در دسترس شما قرار بگیرد. یعنی برای دریافت فیش حقوقی شما دو راه جلوی خود دارید. اولی مراجعه حضوری به مراجع ذیربط و دومی استفاده از سامانه های اینترنتی مربوطه است. اما سوال اینجاست که دریافت و اطلاع از موارد مکتوب در فیش حقوقی چه مزیتی دارد؟

مزایای فیش حقوقی بازنشستگان

موارد موجود در فیش حقوقی شامل جزئیات پرداختی های شما به همراه کسورات و کم کردن مالیات ها و... است. از دیگر مزایا دریافت فیش حقوقی می‌تواند اطلاع از سابقه کاری، سن بازنشستگی، میزان حقوق، مزایای خانواده و سایر مزایا و تسهیلات باشد.

بازنشستگان می‌توانند با استفاده از اطلاعات موجود در فیش حقوقی، به محاسبه دقیق میزان حقوق و مزایا خود بپردازند. همچنین، این فیش به بازنشستگان کمک می‌کند تا بهترین استفاده را از مزایا و تسهیلات خود داشته باشند و برای زندگی بهتری بعد از بازنشستگی آماده باشند.

برای کسب اطلاع از مفهوم تعادل بازار چیست؟ با ما در طلوع پدیده همراه باشید.

 روش های دریافت فیش حقوقی بازنشستگان

همانطور که در این مطلب اشاره شد برای دریافت فیش حقوقی بازنشستگی خود میتوانید از دو طریق اقدام کنید. اولی مراجعه حضوری به سازمان یا ارگان مربوطه است و دومی استفاده از سامانه های اینترنتی این مراکز است.

باید در نظر داشته باشید که انجام روند دریافت فیش حقوقی با استفاده از اینترنت کار را بسیار برای شما عزیزان ساده تر کرده و دردسر رفت و آمد، شلوغی و ترافیک و صف های طولانی این مراکز را کاملا از بین میبرد.

 

نرم-افزار-حسابداری طلوع پدیده

 

در روش مراجعه حضوری شما باید به مراجع مربوط به بیمه نامه یا سازمان مربوط به بازنشستگی خود مراجعه کنید و با پر کردن فرم های درخواست اقدام به دریافت فیش حقوقی کنید. اما در ادامه این مطلب به بررسی روش های دریافت فیش حقوقی از سامانه های مختلف به اختصار خواهیم پرداخت. همچنین به دریافت فیش حقوقی بازنشستگان از طریق کد ملی اشاره کرده ایم.

دریافت فیش حقوقی صندوق بازنشستگی کشور

یکی از بزرگترین ارگان هایی که اقدام به پرداخت حقوق بازنشستگان میکنند صندوق بازنشستگی کشوری است. اگر شما تحت پوشش این سازمان هستید میتوانید از طریق سامانه Retirement.ir اقدام به دریافت فیش حقوقی خود کنید.

دریافت فیش حقوقی صندوق بازنشستگی کشور

برای این امر ابتدا وارد سامانه Retirement.ir شوید و پس از ورود به بخش فیش حقوقی اطلاعات خود را مطابق تصویر فوق وارد کرده و در سامانه فیش حقوقی خود را با جزئیات کامل کسورات و مالیات و... ملاحظه کنید.

قابل توجه است که این سامانه صرفا برای عزیزانی است که حقوق آن ها در سال مالی گذشته بطور مستقیم از طرف صندوق بازنشستگی کشور به حسابشان واریز شده باشد و در غیر این صورت نمیتوانید از خدمات آنلاین این سامانه استفاده کنید. برای مشاهده فیش حقوق بازنشستگان وارد این سامانه شوید.

 
 برای مطالعه مقاله نکات حسابداری با اکسل، کلیک کنید.

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی

یکی دیگر از ارگان هایی که بسیاری از بازنشستگان تحت پوشش آن هستند سازمان تامین اجتماعی است. از این رو اطلاع از چگونگی دریافت فیش حقوقی از این ارگان برای خیل عظیمی از بازنشستگان دغدغه است.

برای این کار ابتدا باید وارد سامانه Tamin.ir شوید. اگر اولین بار باشد که به این سامانه مراجعه میکنید ابتدا باید در سایت ثبت نام کرده و یک رمز عبور برای خود بسازید. پس از گذر از این مرحله اطلاعات شخصی شما خواسته خواهد شد که پس از وارد کردن دقیق اطلاعات هویتی خود میتوانید به بخش دریافت فیش حقوقی وارد شده و آن را به سادگی دریافت کنید.

 

دریافت فیش حقوقی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی

 

در نظر داشته باشید در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید باید رمز عبور خود را در جایی امن محافظت کنید و در صورت فراموشی یا گم کردن رمز عبور از کد ملی خود در بخش "گذرواژه را فراموش کرده ام" استفاده کنید تا به شماره ای که با آن ثبت نام کرده اید پیامک حاوی رمز جدیدتان ارسال شود.

دریافت فیش حقوقی سازمان نیرو های مسلح

برای بازنشستگان سازمان نیروهای مسلح سامانه جداگانه ای تدارک دیده شده است که با ورود و ثبت نام در آن میتوانید به فیش حقوقی خود دسترسی پیدا کنید. برای دریافت فیش حقوقی سازمان نیرو های مسلح باید به سامانه Saba.esata.ir مراجعه کنید.

برای مشاهده فیش حقوقی بازنشستگان ابتدا باید کد شناسایی خود را وارد کرده و سپس اقدام به ثبت نام و تعیین نام کاربری و رمز عبور کنید. برای ورود به سامانه فیش حقوقی باید مراحل گفته شده را انجام دهید. ورود به سامانه فیش حقوقی مستلزم داشتن رمز عبور و نام کاربری است.

 
نکات مهم در راه اندازی کسب و کار را حتما مطالعه کنید.

 

نحوه کار و دریافت فیش حقوقی سازمان نیروهای مسلح با سایر ارگان هایی که در بالا به آنها اشاره شد بسیار مشابه بوده و پس از ثبت نام و ورود به سامانه بعنوان کاربر به راحتی میتوانید به بخش فیش حقوقی رفته و آن را دریافت نمایید.

خلاصه مطلب

فیش حقوقی بازنشستگان یکی از ابزارهای مهم برای بازنشستگان است تا بتوانند به مزایا و تسهیلات خود دسترسی داشته باشند و بهترین استفاده را از آن برای آینده خود بکنند. استفاده بهینه از این فیش نیازمند دقت و محاسبه دقیق است و بهتر است بازنشستگان در این زمینه از منابع آموزشی و راهنمایی‌های مناسب استفاده کنند.

فیش حقوقی بازنشستگان یکی از اسناد مهم در حوزه بازنشستگی در ایران است. هر بازنشسته در هر ماه، فیش حقوقی خود را دریافت می‌کند که شامل مبالغ دریافتی، کسورات و مالیات‌های پرداخت شده است. این فیش به عنوان مدرکی از دریافت حقوق و مزایای بازنشستگی عمل می‌کند. و بازنشستگان می‌توانند با دریافت فیش حقوقی، موجودی حساب خود و جزئیات پرداخت‌ها و کسورات پرداختی خود را بررسی کنند.

برای دانلود مطالب این صفحه به صورت پی دی اف کلیک کنید.

 

منبع: سایت نرم افزار حسابداری طلوع پدیده و فیش حقوقی بازنشستگان

 





:: برچسب‌ها: فیش حقوق بازنشستگان , فیش حقوقی , حقوق بازنشستگان , نرم افزار حسابداری طلوع پدیده , نرم افزار مالیاتی ,
:: بازدید از این مطلب : 100
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: